SEO با SEM چه فرقی دارد و کدام بهتر است؟

SEO با SEM چه فرقی دارد و کدام بهتر است؟

اگر قصد تاسیس یک وبسایت برای بنگاه اقتصادی خود دارید، حتما شما هم بارها و بارها با کلمه SEO مواجه شده اید؛ البته این یک مطلب تخصصی برای طراحی وبسایت نیست! اما به عنوان یک کارآفرین باید نسبت به امکانات ابزاری که در اختیار دارید (وبسایت) آگاهی داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.
البته اکثر شرکت‎ها و افرادی که اقدام به تولید وب‎سایت‎های بی‎کیفیت می‌کنند، به دلیل ناآشنایی با اهمیت SEO و SEM هیچ صحبتی از این موضوعات در محصولات خود نمی‎کنند؛ عده بسیار دیگری هم از این طراحان ارزان قیمت و بی کیفیت هستند که ابتدا با پیشنهاد هزینه‎های بسیار پایین برای ایجاد وبسایت برای بنگاه اقتصادی شما، چنان دچار اشتباه می‎کنندتان که تنها پس از پرداخت هزینه‎های هنگفت برای مراحل بعد یا ضرر عدم نفوذ مناسب در موتورهای جستو نظیر گوگل متوجه می شوید که «هر چیز ارزانی بی علت نیست!»
اصولا طراحان حرفه‎ای تجارت الکترونیک (نه وب‌سایت سازهای بی کیفیت) در زمان ایجاد وب‎سایت از شما مبالغی برای موتورهای جستجو دریافت می‎کنند؛ در این مطلب آموزشی، به شما توضیح خواهیم داد این مبالغ که بعضا بخش بزرگی از هزینه‎های یک وبسایت باکیفیت و واقعی را در بر می‎گیرد، صرف چه مواردی خواهد شد.

طراحی وبسایت برای کارآفرینان کارآفرینی

SEO چیست؟

SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی [وب سایت] برای موتورهای جستجو است. بدیهی است هرچه مطالب یک وب‎سایت برای موتورهای جستجو خواناتر و در دسترس‎تر باشد، موتور جستجو نسبت به وب‌سایت هایی که مطالبشان غیر استاندارد و نامناسب ارائه شده،علاقه بیشتری به معرفی وبسایت بهتر در نتایج جستجو دارد. سئو یکی از محبوب ترین روش ها برای متقاعد کردن موتورهای جستجو می باشد. با استفاده از کلمات کلیدی میتوان صفحات وب را ایندکس کرد.
البته تکنیک‎های SEO صرفا به این موضوع خلاصه نخواهد شد و یک طراح تجارت الکترونیک ماهر هر روز روش‎ها و متدهای جدیدی برای افزایش رتبه و دیده شدن وب‎سایت شما کشف می‎کند که علاوه بر هزینه بر بودن، این تکنیک را عملا به یک هنر تبدیل کرده است.

semSEM چیست؟

SEM مخفف عبارت Search Engine Marketing به معنی بازاریابی موتورهای جستجو   [برای وب سایت] است. در بازاریابی موتورهای جستجو (SEM ) شما با پرداخت مستقیم هزینه برای قرار دادن تبلیغات در جایگاه بالای نتایج جستجو شانس این را پیدا می‎کنید که در کوتاه‎ترین زماتن ممکن به صدر نتایج موتور جستجو وارد شوید.

 

مزایا و معایب SEO و SEM

برای دیده شدن باید هزینه کنید! این یک اصل بدیهی در هر بازاریابی است و کارآفرینی که با سهل انگاری یا اعتماد به یک طراح ارزان و بی کیفیت وب‎سایت، تجارت خود را به خطر بیندازد، یقینا از بخش بزرگی از سود و درآمد دنیای تجارت الکترونیک محروم خواهد شد و در موارد زیادی محکوم به شکست است؛ با این حال شاید مهمترین تفاوت SEM و SEO در نوع هزینه باشد!

یک بار SEO کنید، یک عمر سود ببرید!
زمانی که شما از تکنیک SEO استفاده می‎کنید، عملا با هزینه‎ای ابتدایی با قرار گرفتن در فهرست نتایج جستجو به صورت نسبتا رایگان خود را برای مدت‎ها تبلیغ خواهید کرد؛ علت استفاده از واژه «نسبتا» رایگان در آنست که شما برای SEO کردن وب‎سایت دائما نیاز به استفاده از یک مشاور ریزبین تجارت الکترونیک و تولید محتوای مستمر خواهید داشت؛ البته این کار سبب جلب اعتماد بیشتر کاربران به شما و افزایش نرخ وفا داری نیز خواهد شد.

هرچقدر پول بدهید، SEM به شما آش می‎دهد!
زمانی که وب‎سایت شما تازه تاسیس است یا رتبه مناسبی در موتورهای جستجو نظیر گوگل ندارد، SEM از این لحاظ می تواند مناسب تر باشد که گوگل ترجیح میدهد تا عملکرد اطلاعات تبلیغات شما را بررسی کند. به عبارت دیگر تا زمانی که پول می‎دهید موتور جستجو شما را در صدر نتایج نمایش می‎دهد!

اگر شما هنوز از SEM استفاده نکرده اید سعی کنید آن را در برنامه بازاریابی آینده خود قرار دهید زیرا :

سئو بهتر است یا SEM طراحی وب سایتسئو غیرقابل پیش بینی است:

SEO همیشه ایده آل به نظر نمی‌رسد؛ چرا که بر اثر جستجوی طبیعی و به مرور زمان رتبه وبسایت شما در موتورهای جستجو تغییر می‎کند؛ بنابراین جایگاه وبسایت شما دقیقا قابل پیش بینی نیست. ممکن است شما ماه ها بر روی سئو وبسایت خود کار کنید اما در نهایت نتیجه مطلوب و ترافیک طبیعی را دریافت نکنید. موتورهای جستجو مانند گوگل دائما الگوریتم جستجوی خود را تغییر میدهند تا عواملی را برای بررسی وبسایتها در نظر دارند فاش و یا دستکاری نشود. در مقابل SEM برخلاف SEO کاملا تحت کنترل شماست ، چرا که شما کلمات کلیدی و هزینه پرداختی را برای تبلیغات انتخاب میکنید.

نامعلوم بودن تعداد مخاطبان جذب شده

بسیار دشوار است که بتوان تشخیص داد چه تعداد افراد از طریق پارامترهای سئو و به چه روشی به سایت مراجعه کرده اند. به عنوان مثال هنگامی که فردی از وبسایت شما بازدید یا ثبت نام میکند نمیتوان تشخیص داد که از طریق موتورهای جستجو شما را پیدا کرده و یا بعد از شنیدن نام برند شما به وبسایتتان مراجعه کرده است؟

یکسان بودن جایگاه ها

SEM یکی از معدود مناطقی است که جایگاه اول و دوم و سوم آن باهم تفاوتی ندارد. به عنوان مثال شما در گوگل آگهی دارید.بعد از یک هفته تبلیغ شما در جایگاه دوم یا سوم نتایج جستجوی کلماتی که برای آن تعریف کرده اید قرار می‎گیرد. البته گاهی کاربران در اکثر مواقع ترجیح میدهند بر روی تبلیغاتی که در جایگاه دوم یا سوم نتایج جستجو ظاهر شده اند کلیک کنند.

با SEM برنده جنگ تبلیغاتی شوید!

علاوه بر SEM شما باید جنبه های دیگر کار از جمله اهمیت به نظر مخاطبان را در نظر بگیرید. یکی دیگر از مزایای SEM این است که به آسانی می‎توانید دریابید که مخاطبان شما به دنبال چه ویژگیهایی هستند .

SEM یا SEO کدام بهتر است طراحی وبسایتپیشنهاد آخر

شکی نیست که از منظر کارآفرینی، چه SEO چه SEM مزایا و معایب خاص خود را دارند؛ SEO ابزاری قدرتمند و نسبتا رایگان است که زمان شما را تبدیل به پول می‌کند؛ در مقابل شاید با صرف هزینه برای SEM بتوانید اندکی زمان بخرید! با اینکه اما استفاده از SEM به نظر بسیار آسان تر است، اما ممکن است ترکیبی از پارامترهای سئو و SEM بتواند نتیجه مطلوب تری را به همراه داشته باشد. بنابراین توصیه می‎شود اولا فریب زیبایی، قیمت پایین و وعده‎های توخالی طراحان وب‎سایت‎های بی کیفیت را نخورید، ثانیا برای طراحی وب‎سایت خود با یک طراح تجارت الکترونیک (نه وبسایت ساز!) آشنا همکاری کنید که قبلا نتایج کار آن را دیده اید یا مورد تایید مشتریان است. در آخر فراموش نکید «هر هزینه ای که برای طراحی یک وبسایت بهتر می‎کنید، در واقع سرمایه گذاری است».




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : fns4565
تاریخ : دو شنبه 9 شهريور 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: